[O2] Czujnik położenia wałka rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rufuskk
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O2] Czujnik położenia wałka rozrządu

    blind_walker, dla mnie to czarna magia i tak i tak i podziwiam tych co potrafią takie rzeczy poskładać
  • kijanka9
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    [O2] Czujnik położenia wałka rozrządu

    Ostatnio auto zaczęło słabo palić na ciepłym silniku (BXE), prawie za każdym razem. Na Vag wyszło że jest błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Niby zwarcia nie widać, napięcie jest takie samo jak na czujniku sprawnym, (niestety nia miałem opcji podmieniemia czujnika). Wszystko wskazuje, że czujnik jest do wymiany, tylko że to będzie już drugi czujnik w przeciągu niespełna roku. Rok temu objawy były takie że auto wogóle nie chciało zapalić. Teraz na zimnym jest ok, ale ciepły ma problem. Co może być przyczyną że ten czujnik pada i czy to może być coś innego niż ten czujnik?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      podaj kod błedu moze cos pomoze a istalacia elektryczna sprawdzona ?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • kijanka9
        Classic
        • 2011
        • 8

        #4
        niestety kodu błędu nie spisałem, sprawdzony był przewód tego czujnika czy nie ma jakichś przetarć przewód zasilający nie był pod tym kątem sprawdzany no i sprawdzane było napięcie i było takie same jak na sprawnym czujniku z tym samym silnikiem. W instrukcji z kodami błędów było że: albo jest zła masa, albo odległość czujnika od wałka jest niewłaściwa (czytaj źle dokręcony), albo czujnik jest niesprawny.

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          kijanka9, może być wałek źle ustawiony ( w skrajnym położeniu ) i wtedy wywala błąd tego czujnika
          Daniel

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            sprawdz tak jak lilo, pisze ustawienie rozrzadu .jesli ten bład po skasowaniu nie powraca to ja bym szukał gdzie indziej przyczyny (typowa choroba tdi problem z paleniem na ciepłym) aku, rozrusznik , za mała dawka rozruchowa .jesli chcesz moge ci pomuc to zdiagnozowac ewentualnie naprawic
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10960
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez german81
              typowa choroba tdi problem z paleniem na ciepłym
              tak, ale O1 z pompą wtryskową, a nie O2 BXE na pompowtryskiwaczach

              german81, zapodaj silnik do profilu
              jak miałem problem z silnikiem, to taki efekt jak u ciebie miałem jak odpiąłem
              wtyczkę od czujnika położenia wału - kręcił za każdym razem równo 10 sekund zanim odpalił
              wtedy redundancyjnie brał położenie wału z czujnika wałka
              i prawie pewny jestem, że jest też odwrotnie
              coś masz z czujnikiem wałka lub elektryką i wtedy sygnał brany jest z czujnika wału
              ale przy odpalaniu trwa zanim się "nauczy"
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                krzynol, z tego co ja wiem to jesli czujnik jest nie sprawny to silnik bedzie palił tak samo po 10s ciepły i zimny .a co do problemów z paleniem na ciepłym to sie tyczy tak samo silników VPjak i PD .ostatnio przerabiałem to w O2 2.0TDI16V jak i w golfie 5 1,9 BXE
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez german81
                  jesli czujnik jest nie sprawny to silnik bedzie palił tak samo po 10s ciepły i zimny
                  wiem - tylko ogólnie podaję zasadę redundancji czujników

                  Zamieszczone przez german81
                  co do problemów z paleniem na ciepłym to sie tyczy tak samo silników VPjak i PD
                  ale zazwyczaj przyczyną jest wyrobiona krzywka w pompie wtryskowej - jak to sie ma do PD :?:
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • kijanka9
                    Classic
                    • 2011
                    • 8

                    #10
                    Podejrzewam, że czujnik wariuje i jak jest zimny to działa ok a jak się nagrzeje to już nie działa, chyba że to elektryka. Przymierzam się do zmiany czujnika, bo rok temu to pomogło, dam znać jak będę po wymianie.

                    Komentarz

                    • lilo
                      RS
                      • 2006
                      • 4315
                      • Mercedes-Benz

                      #11
                      kijanka9, Podłącz vaga i w bolku 4 zobacz jaki jest kąt wałka jeżeli jest około 4/5 to ustaw jak najbliżej zera i będzie dobrze .
                      Daniel

                      Komentarz

                      • piteerr
                        Classic
                        • 2009
                        • 14

                        #12
                        Witam,
                        podepnę się tutaj jeżeli można, mam problem ostatnio z odpaleniem. "Wywala" mi takie błędy:
                        18080Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                        19463Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                        16706Czujnik obrotów silnika - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                        Wspomnę że mam silnik 130kM ASZ, OCTAVIA 2004r. Może ma ktoś fotkę, gdzie znajdują się te czujniki w ASZ? Bo raczej wypada je wymienić? Może jakieś inne sugestie, bedę wdzięczny.
                        Dzięki
                        _________________
                        Piter

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Skasuj błedy i zobacz czy wracają....
                          Fura smiga i pali normalnie ?
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • piteerr
                            Classic
                            • 2009
                            • 14

                            #14
                            Kasowałem kilkakrotnie błędy.
                            18080Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                            tego nie mogę skasować, po ułamku sekundy od skasowania ponownie się pojawia.
                            19463Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                            16706Czujnik obrotów silnika - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                            Natomiast te błędy wyskakiwały sporadycznie, ale teraz już praktycznie codziennie. Przy tym skodzianka zaczęła ciężko palić. Jedzie jakby zamulona była.
                            Piter

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Cos nie halo jest ze sterowaniem wentylatorem chlodnicy... sprawdz na początek wtyczki.

                              Dwa kolejne błedy dotyczą czujników Halla (G28 i G40)... nie chce mi się wierzyc ze padają oba na raz.... do sprawdzenia wiązka czy gdzies nie przegniła.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • piteerr
                                Classic
                                • 2009
                                • 14

                                #16
                                Wentylatory to fakt, robiłem ostatnio coś przy przednim reflektorze i od tamtej pory mam komunikat o wentylatorach (pewnie jakiś kabelek dłączyłem). A masz może jakiegoś linka (fotkę) gdzie konkretnie znajdują się te czujniki w silniku ASZ ? Czy samemu trudno je wymienić? Dzieki.
                                Piter

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10960
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  to jest wątek o czujniku wałka rozrządu, moderatorzy proszę ....
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • Kicer
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 217

                                    #18
                                    W ciemno wymienił bym czujnik położenia wałka rozrządu. Typowe w TDI.
                                    Błąd sporadyczny bo pojawia się tylko jak silnik ciepły.
                                    Brak informacji z czujnika wałka rozrządu powoduje że sterownik próbuje uruchomić silnik na wale korbowym (jeden obrót wałka dwa obroty wału), a jak uruchomić silnik jak nie wiesz w którym miejscu znajduje się wałek rozrządu a wałek steruje pompowtryskami. Dlatego sterownik silnika próbuje odpalić silnik od pierwszego wtryskiwacza, później już daje rade.

                                    Pozdrawiam MArcin
                                    Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      dokładnie efekt jest taki, że ciężko zapalić auto
                                      trzeba kręcić za każdym razem załóżmy 10 sekund i odpala
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      Pracuję...